| |
| |
|
Dopravní terminál Broumov
Jetmar, Jiří ; Ropek, Jan (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh nového autobusového terminálu a rekonstrukce komunikace v ulici Nádražní ve městě Broumov.Práce se zabývá vhodným návrhem uspořádání autobusových zastávek.Součástí práce je návrh vhodného šířkového uspořádání komunikace v ulici Nádražní.Dále je řešen návrh parkovacích stání pro osobní automobily, úprava komunikací pro chodce a vhodné využití zbývajících ploch.
|
| |
|
Optimalizace rozhledových trojúhelníků v ČSN 73 6110
Kejvalová, Lucie ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou návrhových parametrů pro rozhledové trojúhelníky vozidel, chodců a cyklistů normy ČSN 73 6110. Vymezuje se na dvě hlavní kapitoly, jimiž jsou Rozbor problému a Vlastní analýza. První kapitola se zaměřuje na některé z nejčastějších používaných technických nebo odborných výrazů k problematice týkající se této práce. Druhá kapitola přináší zhodnocení a možné úpravy a optimalizace, které mohou vést ke zlepšení rozhledových poměrů ve vybraných oblastech. V závěru jsou shrnuty poznatky, kterých bylo dosaženo v průběhu zpracování práce.
|
|
Přestupní uzel Brno-Komárov
Odstrčilová, Anna ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh přestupního uzlu veřejné hromadné dopravy v Brně-Komárově v návaznosti na tramvajovou smyčku, s cílem zvýšení komfortu přestupních vazeb a možností ukončení většího počtu autobusových linek. Studie zahrnuje návrh nové tramvajové i autobusové smyčky a rovněž úpravu pěších tras pro komfortní přestup mezi linkami veřejné hromadné dopravy a snadný pohyb v území. Pozornost je věnována především místním vztahům v řešeném území, které jsou narušeny křižovatkou sběrných komunikací Svatopetrská/Hněvkovského/Černovická. V práci je současně uvažováno také s variantou prodloužení tramvajové trati směrem na jih města. Obsahem bakalářské práce jsou výstupy z dopravních průzkumů provedených pro tyto účely a varianty možných uspořádání nového přestupního uzlu, ze kterých byla na základě multikriteriálního hodnocení vybrána jedna varianta, a ta následně zpracována ve výkresové dokumentaci.
|
| |
|
Nové autobusové nádraží v Humpolci
Sejkora, Jan ; Všetečka, Martin (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Autobusové nádraží se nachází zhruba 300 m od železniční stanice a je majetkem společnosti ICOM Transport a.s., který se rozhodl z důvodu naddimenzovanosti nádraží přesunout ho do areálu svého sídla a stávající prostor nádraží prodat. Důvodem je také to, že všechny dálkové autobusy na současné autobusové nádraží nezajíždí a využívají autobusové zastávky blíže k centru. Zázemí v podobě čekárny je již na místě nově plánovaného autobusového nádraží vybudováno. Cílem bakalářské práce je navrhnout několik variant autobusového nádraží a porovnat je i s návrhem, který nám předložil ICOM Transport a.s.
|
|
Rekonstrukce ulice Roviny
Tesáček, Svatopluk ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rekonstrukce tří úrovňových křižovatek a železničního mostu o 1 poli na ulici Roviny v rozsahu studie. Ulice Roviny leží na JV okraji Brna v katastrálním území MČ Brno-Tuřany a Brno-Chrlice. Návrh vychází ze znalosti území a z dopravních průzkumů zpracovaných v rámci studie. Součástí práce je řešení zastávek MHD a pohybu chodců. Tvar křižovatek je ověřen vlečnými křivkami vozidel dle TP 171. Průjezdný profil pod nově navrženým mostem byl zvětšen na 4.80m a splňuje šířkové uspořádání kategorie S9,5.
|
|
Úprava křižovatky silnic I/11 x II/474 v Těrticku
Kortová, Anna ; Matuszková, Radka (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na úpravu křížení silnic I/11 a II/474 v Těrlicku s podmínkou zachování pravého odbočovacího pásu, který je součástí motocyklového okruhu. Cílem této práce je zvýšení přehlednosti, snížení nehodovosti a vyřešení zachování pravého odbočovacího pásu. Práce vycházela z dat, získaných aktuálním měřením intenzity, které byly zpracovány do kartogramu. Výsledkem práce je návrh, který zajistí bezpečnější napojení silnice II/474 při nenarušení plynulosti dopravy na hlavní komunikaci. Návrh snižuje nebezpečnost řešeného úseku přetvořením geometrického uspořádání křižovatky, který odpovídá posouzení na kapacity a rozhledové plochy.
|